Klantenservice
0
Sluiten

Vraag & antwoord

  1. Vragen over Beest.nl / Vijvercentrum Ekkersrijt
  2. Vragen over bestellen
  3. Vragen over kortingscode
  4. Vragen over retourneren
  5. Vragen over garantie
  6. Vragen over facturering en BTW
  7. De meest voorkomende vragen over onze vijver artikelen
  8. De meest voorkomende vragen over onze aquarium artikelen
  9. De meest voorkomende vragen over onze honden artikelen
  10. De meest voorkomende vragen over onze katten artikelen
  11. De meest voorkomende vragen overige artikelen
  12. Overige vragen

 

1. Vragen over Beest.nl / Vijvercentrum Ekkersrijt

Wanneer zijn jullie open?

Wij zijn geopend van dinsdag tot en met zaterdag.
Op dinsdag tot en met donderdag zijn wij geopend van 9:00 tot 17:00.
Vrijdag zijn wij open van 10:00 tot 15:00.

 
Hoe kan ik jullie bereiken?

Je kunt ons bereiken via het contact formulier.

 
Leveren jullie ook in België?

Ja, wij leveren ook in België.
Dit gaat onder dezelfde condities als de levering in Nederland.
Bij bestellingen onder de € 30,- vragen wij € 5,75 verzendkosten.
Wanneer een bestelling een gewicht heeft van boven de 30 kg. dan kan de levering enkele werkdagen langer duren.

 

Is het mogelijk om een link of banner van mijn site op Beest.nl te plaatsen?

Nee, het beleid van Beest.nl is dat wij geen links of banners naar andere websites plaatsen.

 

Zijn jullie geïnteresseerd in sponsoring?

Nee, wij sponsoren geen derde partijen.

 

2. Vragen over bestellingen:

Hoe kan ik betalen?

Je kunt betalen door middel van IDEAL (BANCONTACT), Creditcard of door middel van een vooruitbetaling (overschrijven).
Ook kun je er voor kiezen om het pakket onder rembours te verzenden.
Een uitgebreide uitleg kunt u hier vinden.
Indien je kiest voor een vooruitbetaling moet je er rekening mee houden dat de bestelling met minimaal 1 dag wordt vertraagt.

 

Kan ik op rekening bestellen?

Nee dit is bij onze webwinkel niet mogelijk.

 

Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?

Ja, dit kun je doen bij onze vestiging in Son.
Hiervoor kies je de optie "Afhalen in winkel"
Hier kunt u zien waar onze winkel is gevestigd.

 

Wat zijn de verzendkosten?

Bij bestellingen tot € 30,- vragen wij € 5,75 verzendkosten (zowel in Nederlands als in België).
Vanaf € 30,- is verzending gratis.

 

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Wanneer je voor 15:00 besteld (onder de 30 kg.) ontvang je je pakket de volgende werkdag*.
Bestel je na 15:00 dan ontvangt je het pakket (onder de 30 kg.) binnen 2* werkdagen.
Je ontvangt een track en trace code waarmee je je bestelling kunt volgen.
Indien je een foutief mail adres hebt ingevuld ontvang je deze logischerwijs niet.

Het kan voorkomen dat een bestelling wordt vertraagd door de post leverancier of dat een voorraad niet klopt.

 

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Je krijgt een track en trace code gemaild.
Mocht je deze niet kunnen vinden, kijk dan ook eens in de map met ongewenste mail.
LET OP: Wanneer je een bestelling plaatst met een gewicht boven de 30 kg. dan ontvangt je geen track en trace code.
Wij zullen je opbellen of mailen om te vragen wanneer het het beste schikt om te laten bezorgen.
Ook vragen wij aan de chauffeur of deze je een half uur voor de levering belt.

 

Ik ben niet thuis wanneer mijn pakket wordt bezorgt, wat nu?

Indien je dan niet thuis bent wordt je pakket bezorgt bij het voor jouw dichtstbijzijnde verzamelpunt, dit is meestal een supermarkt.
Dpd werkt met de burenservice, dat betekend dat zij het bij de buren aanbieden wanneer niemand open doet.
Echter, wanneer je niet wilt dat jouw pakket bij de buren wordt bezorgt kun je dit kenbaar maken.
Dan plakken wij een sticker op jouw bestelling waarop staat dat het pakket niet bij de buren mag worden afgegeven.
Ben je niet thuis, dan komen ze de volgende werkdag nog een keer langs.
Je pakket wordt 3 keer per dag aangeboden.
Meestal in 3 verschillende tijdsblokken.

 

Kan ik mijn bestelling op een bepaald tijdstip laten bezorgen?

Nee, wij kunnen je bestelling wel vertragen qua dagen, maar niet qua tijdstip.

 

Mijn bestelling is beschadigd aangekomen, wat moet ik doen?

Als je je ordernummer met een foto mailt, dan sturen wij je een vervangend artikel.
Je dient wel de schade binnen 48 uur na bezorging te melden.
Wij zullen je een nieuw artikel toesturen of een vervangend onderdeel.
Indien je geen vervangend artikel wilt en de koop wilt ontbinden, zijn de retour kosten voor jouw.
De verzending van kwartsglazen en lampen is op risico van de ontvanger.

 

3. Vragen over de kortingscode

Hoe werkt een kortingscode?

Het kan zijn dat je van ons een kortingscode krijgt. Deze vult u op de eerste pagina van uw winkelmandje in.

 

4. Vragen over retourneren

Hoe kan ik iets retourneren?

Een uitgebreide uitleg kun je hier vinden.
Let er op dat je je pakket stevig en goed beschermd inpakt.
Wij hebben geen antwoordnummer.

 

Waar moet ik op letten bij retourneren?

Let goed op de verpakking.
Verpak het pakket precies zoals wij het pakket naar jouw hebben verstuurd.
Daarmee bedoelen wij dat wanneer wij bubbelplastic hebben gebruikt wij verwachten dat u deze ook gebruikt.
Retourzendingen zijn voor het risico van de koper.
Wij zijn dus niet aansprakelijk voor beschadigingen of het zoek raken van retour pakketten.
Om deze reden adviseren we je om een track en trace code toe te voegen.
Op maat gemaakte artikelen (bv vijverfolie of vijverslang) kunnen niet worden geretourneerd.

 

Binnen welke periode kan ik iets retourneren?

Je hebt 10 werkdagen de tijd.
Perioden waarin wij gesloten zijn (feestdagen), tellen niet mee als werkdag.

 

Kan ik een artikel retourneren dat ik heb gebruikt?

Nee, dit is in de regel niet mogelijk.
Een gebruikt artikel kunnen wij niet meer doorverkopen.
Het assortiment van onze (web) winkel is gericht op dieren.
Wanneer wij een gebruikt artikel doorverkopen, kunnen ziekten en/of virussen worden verspreid.
Dit risico willen wij niet nemen.
Zouden wij dit wel accepteren, dan zouden wij het vertrouwen van onze klanten beschamen.

 

Worden mijn verzendkosten voor het retourneren vergoed wanneer ik iets retour stuur?

Nee, deze worden niet vergoed.

 

Kan ik vissen of planten retourneren?

Nee, zodra een vis (of plant) in een ander watermilieu is geweest kunnen wij namelijk niet meer garanderen dat een vis gezond is.
Zodoende kan de vis (of plant) andere vissen besmetten met ziekten.

 

5. Vragen over garantie:

Hoe werkt de garantie?

Wij hanteren de garantie periode die de leverancier heeft vast gesteld.
Dit kan 2 jaar zijn, maar in het geval van In-Lite tuinverlichting is dit 5 jaar.
Let erop dat je een winkelbon of dat je je ordernummer bewaard.
In de meeste gevallen zullen wij je vragen om een foto ter beoordeling en om de afhandeling te verspoedigen.
Het kan voorkomen dat wij je verzoeken om een artikel naar ons te sturen.
Gooi daarom nooit het defecte artikel weg en verwijder nooit het snoer.
Uitgebreide uitleg kun je hier vinden.

 

Hoelang heb ik garantie?

De duur van de garantieperiode is vast gesteld door de leverancier.
Dit staat in de meeste gevallen op de doos of in de handleiding.

 

Ik ben mijn pakbon / winkelbon / ordernummer kwijt, wat nu?

In dit geval kunnen wij je niet helpen.
Leveranciers vragen namelijk altijd om een winkelbon.
Maak daarom altijd een kopie van je bon.
Voor internet bestellingen hebben wij een ordernummer nodig.
Aan de hand van dit ordernummer kunnen wij een kopie maken van je order.
Het ordernummer staat op de meegeleverde pakbon en in de mail die u heeft ontvangen nadat je je bestelling hebt geplaatst.

 

Moet ik het artikel naar jullie terugsturen?

Alleen wanneer wij hierom vragen.

 

Wie vergoed de verzendkosten voor garantie?

Indien er sprake is van garantie binnen 14 dagen na aankoop dan vergoeden wij de verzendkosten.
In geval van fabrieksgarantie vergoeden wij deze niet.

 

Krijg ik op vissen of planten garantie?

Je hebt 24 uur garantie op een vis, na 24 uur is de vis namelijk geacclimatiseerd aan jouw watermilieu en zijn wij niet meer verantwoordelijk voor uw vis.
Mocht binnen 24 uur een vis dood gaan, dan verzoeken wij je om met een bekertje vijverwater naar onze winkel te komen, zodat wij het water kunnen testen.
Indien blijkt dat je waterwaarden gezond zijn, dan krijg je een nieuwe vis of je geld retour.

 

6. Vragen over facturering en BTW:

Ik ben van een bedrijf kan ik bij jullie kopen?

Wij zijn een webwinkel gericht op particulieren, echter, je kunt bij ons kopen.
Je zult wel zelf de BTW moeten terugvragen en wij verkopen niet op rekening.

 

Ik heb een factuur nodig i.v.m. btw, is dit mogelijk?

Dit is mogelijk, stuur hiervoor een email naar [email protected].

 

Ik woon in België, moet ik dan toch BTW betalen?

Ja, wij kunnen wel een factuur maken waarmee je het bedrag kunt terug vragen bij de juiste instantie.
Stuur hiervoor een email naar [email protected].

 

 

7. De meest voorkomende vragen over onze vijver en tuin artikelen:

Het wordt winter, wat moet ik nu doen met mijn pomp en filter?

Wij adviseren je om je pomp binnen te zetten in een emmer water.
In je vijver zal de pomp namelijk kapot vriezen.
Let erop dat je de emmer op een warme plek plaatst (bij voorkeur kamertemperatuur).
Je filter dien je in deze periode te legen.

 

Ik weet niet precies welke pomp ik moet aanschaffen?

Dit is afhankelijk van verschillende factoren.
Hoeveel vissen heb je, hoeveel liter zit er in je vijver, etc.
Wij hanteren de regel dat de helft van je vijver een keer per uur door de vijverpomp moet stromen.
Dus heb je bijvoorbeeld een 10.000 liter vijver, dan adviseren wij je een 5.000 liter pomp.
Alleen is dit heel erg afhankelijk van de bezetting van de vijver.
Om je advies op maat te kunnen geven vragen wij je om de afmetingen van jouw vijver, type filter en de bezetting door te mailen naar [email protected].

 

Ik wil graag een vijver, wat heb ik allemaal nodig?

Geen vijver is hetzelfde, zodoende moet je enkele vragen vooraf beantwoorden om in te kunnen schatten wat je nodig heeft.
Hoe groot is jouw tuin en hoe groot wordt de vijver, wat voor vissen, welke planten, etc?
Om je advies op maat te kunnen geven vragen wij je om de gewenste afmeting en bezetting te mailen naar [email protected].

 

Plaatsen jullie ook vijvers?

Wij werken nauw samen met een hovenier, deze is gespecialiseerd in het plaatsen van Ecolan vijverfolie.
Laat je het door hem plaatsen dan heb je 30 jaar garantie op de folie.

 

Wat voor filter heb ik nodig?

Om je advies op maat te kunnen geven vragen wij je om de afmetingen van de vijver, type pomp en de bezetting door te mailen naar [email protected].

 

Waarom krijg ik geen korting op artikelen van Ubbink of Ecolan?

Deze leveranciers willen niet dat wij korting geven op hun artikelen.
Uitzonderingen zijn artikelen die verdwijnen uit het assortiment van de leverancier.

 

Kan ik online vissen kopen?

Nee dat is niet mogelijk, je kunt de vissen in onze winkel kopen.

 

8. De meest voorkomende vragen over onze aquarium artikelen:

Kan ik meteen vissen in mijn aquarium doen?

Nee wij raden dit niet aan.
Wij adviseren om het aquarium 1 a 2 weken te laten draaien voordat je vissen plaatst.
De reden dat wij dit adviseren is om een zo optimaal aquarium milieu te creëren.

 

Hoelang werken de PL lampen van mijn aquarium?

PL lampen moeten ieder jaar worden vervangen.

 

Ik wil een tropisch aquarium, wat heb ik nodig?

Voor een tropisch aquarium heb je in ieder geval een heater nodig.
Naast een heater adviseren wij een thermometer en de juiste waterbehandelingsmiddelen.
Colombo Bacto care is ideaal voor een veilige opstart van een aquarium.

 

Ik wil een zee aquarium, wat heb ik nodig?

Een zee aquarium vergt onderhoud en een goede voorbereiding.
Hiervoor heb je aller eerst een goed aquarium nodig, uit het assortiment van Beest.nl adviseren wij aquariums met het woord "Reef" in de naam.
Je dient te zorgen voor een goede ondergrond en moet rekening houden met het waterkwaliteit.
Artikelen uit de Colombo Marine serie zijn speciaal ontwikkeld voor zee aquaria.

 

9. De meest voorkomende vragen over onze honden artikelen:

Wat voor maat bench heb ik nodig?

Dit is afhankelijk van het volwassen gewicht en formaat van jouw hond.
Je dient dus een bench te kiezen waar jouw hond in past wanneer hij volwassen is.

 

10. De meest voorkomende vragen over onze katten artikelen:

WAAROM HEEFT MIJN KAT EEN KRABPAAL NODIG?

Katten hebben om verscheidene reden een krabpaal of meubel nodig.
De belangrijkste is om hun nagels te onderhouden.
Daarnaast hebben ze de drang om hun territorium af te bakenen.



11. De meest voorkomende vragen over onze overige artikelen:

Waarom krijg ik geen korting op In-Lite tuinverlichting?

Op de artikelen van In-Lite mogen wij geen korting geven.

 

12. Overige vragen

Ik ben een hovenier, kan ik bij jullie inkopen?

Dit kan, stuur voor informatie een mail naar [email protected].

Belangrijk: je kunt niet op rekening kopen.

 

Ik heb zojuist een bestelling geplaatst maar wil deze graag aanvullen?

Wanneer je belt dan zullen wij zorgen dat jouw staande bestelling wordt aangevuld.
Je kunt ook zelf een extra bestelling plaatsen en vervolgens kiezen voor de optie "afhalen".
Tijdens het afronden van uw 2e bestelling kunt u bij het scherm "opmerking" een specifieke opmerking plaatsen.
Als u hier noteert dat het een aanvulling is op een andere bestelling en je het ordernummer noemt, dan bundelen wij de beiden bestellingen.
Zodoende hoef je geen extra verzendkosten te betalen.

 

Hoe komt HET dat er een prijsverschil is tussen jullie en winkel X bij artikel Y?

Onze prijzen zijn altijd de adviesprijzen die wij krijgen van de leverancier.
Indien mogelijk geven wij hierop korting.
Wij gaan nooit boven de adviesprijs zitten.
Wanneer er een prijs verschil is, kan het zijn dat een concurrent een artikel perse uit zijn assortiment wilt.
Dan kan het voorkomen dat deze het voor een lagere prijs aanbiedt.

 

Staat hier niet het antwoord op uw vraag?
Stuur dan een email naar [email protected] !

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »