Veel gestelde vragen
 
 
Index:
  1. Vragen over Beest.nl / Vijvercentrum Ekkersrijt
  2. Vragen over bestellen
  3. Vragen over kortingscode
  4. Vragen over retourneren
  5. Vragen over garantie
  6. Vragen over facturering en BTW
  7. De meest voorkomende vragen over onze vijver artikelen
  8. De meest voorkomende vragen over onze aquarium artikelen
  9. De meest voorkomende vragen over onze honden artikelen
10. De meest voorkomende vragen over onze katten artikelen
11. De meest voorkomende vragen overige artikelen
12. Overige vragen
 

1. Vragen over Beest.nl / Vijvercentrum Ekkersrijt
Wanneer zijn jullie open?

Wij zijn geopend van dinsdag tot en met zaterdag.
Op dinsdag tot en met vrijdag zijn wij geopend van 9:00 tot 17:00.
 
 
 
Hoe kan ik jullie bereiken?

U kunt ons bereiken via het contact formulier.



Leveren jullie ook in België?

Ja, wij leveren ook in België.
Dit gaat onder dezelfde condities als de levering in Nederland.
Bij bestellingen onder de € 30,- vragen wij € 4,95 verzendkosten.
Wanneer een bestellingen een gewicht heeft van boven de 30 kg. dan kan de levering enkele werkdagen langer duren.


Is het mogelijk om een link of banner van mijn site op Beest.nl te plaatsen?

Nee, het beleid van Beest.nl is dat wij geen links of banners naar andere websites plaatsen.


Zijn jullie geïnteresseerd in sponsoring?

Nee, in principe niet, echter u kunt altijd een interessant voorstel mailen naar info@beest.nl.

2. Vragen over bestellingen:

Ik wil een artikel bestellen, echter de link werkt niet meer?
Wij werken met een zogenoemde "real-time" voorraad.
Dit betekend dat zodra een artikel is uitverkocht, het direct van de site wordt gehaald.
U kunt natuurlijk altijd een mail sturen naar info@beest.nl dan zullen wij u vertellen wanneer het artikel weer verkrijgbaar is!


Hoe kan ik betalen?

U kunt betalen doormiddel van IDEAL (BANCONTACT) of doormiddel van een vooruitbetaling (overschrijven).
Ook kunt u er voor kiezen om het pakket onder rembours te verzenden.
Een uitgebreide uitleg kunt u hier vinden.
Indien u kiest voor een vooruitbetaling moet u er rekening mee houden dat de bestelling met minimaal 1 dag wordt vertraagt.



Kan ik op rekening bestellen?


Nee dit is bij onze webwinkel niet mogelijk.



Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?

Ja dit kunt u doen bij onze vestiging in Son.
Hiervoor kiest u de optie "Afhalen"
Hier kunt u zien waar onze winkel is gevestigd.
 


Wat zijn de verzendkosten?

Bij bestellingen tot € 30,- vragen wij € 4,95 verzendkosten (zowel in Nederlands als in België).
Vanaf € 30,- is verzending gratis.


Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Wanneer u voor 14:00 besteld (onder de 30 kg.) ontvangt u uw pakket de volgende werkdag*.
Besteld u na 14:00 dan ontvangt u uw pakket (onder de 30 kg.) binnen 2* werkdagen.
Heeft u een spoedbestelling dan kunt u dat laten weten, spoed bestellingen kunt u plaatsen tot 17:00.
U ontvangt een track en trace code waarmee u uw bestelling kunt volgen.
Indien u een foutief mail adres heeft ingevuld ontvangt u deze logischerwijs niet.


* Het kan voorkomen dat een bestelling wordt vertraagd door de post leverancier.


Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

U krijgt een track en trace code gemaild.
Mocht u deze niet kunnen vinden, dan vragen wij u om in uw map met ongewenste mail te kijken.
LET OP: Wanneer u een bestelling plaatst met een gewicht boven de 30 kg. dan ontvangt u geen track en trace code.
Wij zullen u opbellen of mailen om te vragen wanneer het u het beste schikt om te laten bezorgen.
Ook vragen wij aan de chaufeur of deze u een half uur voor de levering belt.


Ik ben niet thuis wanneer mijn pakket wordt bezorgt, wat nu?

Indien u dan niet thuis bent wordt uw pakket bezorgt bij het voor u dichtstbijzijnde verzamelpunt, dit is meestal een supermarkt.
DPD werkt met de burenservice, dat betekend dat zij het bij u buren aanbieden wanneer niemand open doet.
Echter, wanneer u niet wilt dat uw pakket bij de buren wordt bezorgt kunt u dit kenbaar maken.
Dan plakken wij een sticker op uw bestelling waarop staat dat het pakket niet bij uw buren mag worden afgegeven.
Bent u niet thuis, dan komen ze de volgende werkdag nog een keer langs.
Uw pakket wordt 3 keer per dag aangeboden.
Meestal in 3 verschillende tijdsblokken.


Kan ik mijn bestelling op een bepaald tijdstip laten bezorgen?

Nee, wij kunnen wel uw bestelling wel vertragen qua dagen, maar niet qua tijdstip.
 
Mijn bestelling is beschadigt aangekomen, wat moet ik doen?
Als u uw ordernummer met een foto mailt, dan sturen wij u een vervangend artikel.
U dient wel de schade binnen 48 uur na bezorging te melden.
Wij zullen u een nieuw artikel toesturen of een vervangend onderdeel.
Indien u geen vervangend artikel wilt en de koop wilt ontbinden, zijn de retour kosten voor u.

De verzending van kwartsglazen en lampen is op risico van de ontvanger.
 

 
3. Vragen over de kortingscode  
 
Hoe werkt een kortingscode? 
Het kan zijn dat u van ons een kortingscode krijgt. Wat u dan moet invullen wordt hier uitgelegt.
Let op, de kortingscodes zijn niet geldig op
vissen, producten van In-Lite Design, Ubbink, Filtreco, Ecolan en andere aanbiedingen of acties.
Indien er geen kortingsprijs staat aangegeven, is deze niet van toepassing wanneer u het artikel online besteld.
 

 
4. Vragen over retourneren
Hoe kan ik iets retourneren?
Een uitgebreide uitleg kunt u hier vinden.
Let er op dat u uw pakket stevig en goed beschermd inpakt.
Wij hebben geen antwoordnummer.

 
 
Waar moet ik op letten bij retourneren?
Let goed op de verpakking.
Verpak het pakket precies zoals wij het pakket naar u hebben verstuurd.
Daarmee bedoelen wij dat wanneer wij bubbelplastic hebben gebruikt wij verwachten dat u deze ook gebruikt.
Retourzendingen zijn voor het risico van de koper.
Wij zijn dus niet aansprakelijk voor beschadigingen of het zoek raken van retour pakketten.
Om deze reden adviseren wij u om een track en trace code toe te voegen.
Op maat gemaakte artikelen (bv vijverfolie of vijverslang) kunnen niet worden geretourneerd.

 
 
Binnen welke periode kan ik iets retourneren?

U heeft 10 werkdagen de tijd.
Perioden waarin wij gesloten zijn (feestdagen), tellen niet mee als werkdag.


Kan ik een artikel retourneren dat ik heb gebruikt?  
Nee, dit is in de regel niet mogelijk.
Een gebruikt artikel kunnen wij niet meer doorverkopen.
Het assortiment van onze (web) winkel is gericht op dieren.
Wanneer wij een gebruikt artikel doorverkopen, kunnen ziekten en/of virussen worden verspreid.
Dit risico willen wij niet nemen.     
Zouden wij dit wel accepteren, dan zouden wij het vertrouwen van onze klanten beschamen.


Worden mijn verzendkosten voor het retourneren vergoed wanneer ik iets retour stuur?

Nee, deze worden niet vergoed.
 
 
Kan ik vissen of planten retourneren?

Nee, zodra een vis (of plant) in een ander watermilieu is geweest kunnen wij namelijk niet meer garanderen dat een vis gezond is.
Zodoende kan de vis (of plant) andere vissen besmetten met ziekten. 


 
5. Vragen over garantie:
Hoe werkt de garantie?

Wij hanteren de garantie periode die de leverancier heeft vast gesteld.
Dit kan 2 jaar zijn, maar in het geval van In-Lite tuinverlichting is dit 5 jaar.
Let erop dat u een winkelbon of dat u uw ordernummer bewaard.
In de meeste gevallen zullen wij u vragen om een foto ter beroodeling en om de afhandeling te verspoedigen.
Het kan voorkomen dat wij u verzoeken om een artikel naar ons te sturen.
Gooi daarom nooit het defecte artikel weg en verwijder nooit het snoer.
 Uitgebreide uitleg kunt u hier vinden.


Hoelang heb ik garantie?

De duur van de garantieperiode is vast gesteld door de leverancier.
Dit staat in de meeste gevallen op de doos of in de handleiding.


Ik ben mijn pakbon / winkelbon / ordernummer kwijt, wat nu?

In dit geval kunnen wij u niet helpen.
Leveranciers vragen namelijk altijd om een winkelbon.
Maak daarom altijd een kopie van uw bon.
Voor internet bestellingen hebben wij een ordernummer nodig.
Aan de hand van dit ordernummer kunnen wij een kopie maken van uw order.
Het ordernummer staat op de meegeleverde pakbon en in de mail die u heeft ontvangen nadat u uw bestelling heeft geplaatst.


Moet ik het artikel naar jullie terugsturen?

Alleen wanneer wij hierom vragen.


Wie vergoed de verzendkosten voor garantie?

Indien er sprake is van garantie binnen 14 dagen na aankoop dan vergoeden wij de verzendkosten.
In geval van fabrieksgarantie vergoeden wij deze niet.  


Krijg ik op vissen of planten garantie?

U heeft 24 uur garantie op een vis, na 24 uur is de vis namelijk geaclimatiseerd aan uw watermilieu en zijn wij niet meer verantwoordelijk voor uw vis.
Mocht binnen 24 uur een vis dood gaan, dan verzoeken wij u om met een bekertje vijverwater naar onze winkel te komen, zodat wij het water kunnen testen.
Indien blijkt dat uw waterwaarden gezond zijn, dan krijgt u een nieuwe vis of uw geld retour.

6. Vragen over facturering en BTW:

Ik ben van een bedrijf kan ik bij jullie kopen?
Wij zijn een webwinkel gericht op particulieren, echter, u kunt bij ons kopen.
U zult wel zelf de BTW moeten terugvragen en wij verkopen niet op rekening.



Ik heb een factuur nodig i.v.m. btw, is dit mogelijk?
Dit is mogelijk, stuur hiervoor een email naar info@beest.nl.


Ik woon in België, moet ik dan toch BTW betalen?

Ja, wij kunnen wel voor een factuur maken waarmee u het bedrag kunt terug vragen bij de juiste instantie.
Stuur hiervoor een email naar info@beest.nl. 

 
7. De meest voorkomende vragen over onze vijver en tuin artikelen:
Het wordt winter, wat moet ik nu doen met mijn pomp en filter?

Wij adviseren u om uw pomp binnen te zetten in een emmer water.
In uw vijver zal de pomp namelijk kapot vriezen.
Let erop dat u de emmer op een warme plek plaatst (bij voorkeur kamertemperatuur).
Uw filter dient u in deze periode te legen.



Ik weet niet precies welke pomp ik moet aanschaffen?

Dit is afhankelijk van verschillende factoren.
Hoeveel vissen heeft u, hoeveel liter zit er in uw vijver, etc.
Wij hanteren de regelen dat de helft van uw vijver een keer per uur door uw vijverpomp moet stromen.
Dus heeft u bijvoorbeeld een 10.000 liter vijver, dan adviseren wij u een 5.000 liter pomp.
Alleen is dit heel erg afhankelijk van de bezetting van uw vijver.

Om u advies op maat te kunnen geven vragen wij u om de afmetingen van uw vijver, type filter en de bezetting door te mailen naar info@beest.nl.


Ik wil graag een vijver, wat heb ik allemaal nodig?

Dit is afhankelijk van verschillende factoren.
Hoe groot is uw tuin en hoe groot wordt u vijver, wat voor vissen, welke planten, etc?
Om u advies op maat te kunnen geven vragen wij u om de gewenste afmeting en bezetting te mailen naar info@beest.nl.


Plaatsen jullie ook vijvers?

Wij werken nauw samen met een hovenier, deze is gespecialiseerd in het plaatsen van Ecolan vijverfolie.
Laat u het door hem plaatsen dan heeft u 30 jaar garantie op uw folie.


Wat voor filter heb ik nodig?

Om u advies op maat te kunnen geven vragen wij u om de afmetingen van uw vijver, type pomp en de bezetting door te mailen naar info@beest.nl.


Waarom krijg ik geen korting op artikelen van In-Lite, Ubbink of Ecolan?

Deze leveranciers willen niet dat wij korting geven op hen artikelen.
Uitzonderingen zijn artikelen die verdwijnen uit het assortiment van de leverancier. 

Kan ik online vissen kopen?

Nee dat is niet mogelijk, u kunt de vissen in onze winkel kopen.


 
   

8. De meest voorkomende vragen over onze aquarium artikelen:
Kan ik meteen vissen in mijn aquarium doen?

Nee wij raden dit niet aan.
Wij adviseren om 1 a 2 weken uw aquarium te laten draaien voordat u vissen plaatst.
De reden dat wij dit adviseren is om zo een optimaal aquarium milieu te creeëren.


Hoelang werken de PL lampen van mijn aquarium?

PL lampen moeten ieder jaar worden vervangen.


Ik wil een tropisch aquarium, wat heb ik nodig?

Voor een tropisch aquarium heeft u in ieder geval een heater nodig.
Naast een heater adviseren wij een thermometer en de juiste waterbehandelingsmiddelen.
Colombo Bacto care is ideaal voor een veilige opstart van uw aquarium.


Ik wil een zee aquarium, wat heb ik nodig?

Een zee aquarium vergt onderhoud en een goede voorbereiding.
Hiervoor heeft u aller eerst een goed aquarium nodig, uit het assortiment van Beest.nl adviseren wij aquariums met het woord "Reef" in de naam.
U dient te zorgen voor een goede ondergrond en moet rekening houden met het waterkwaliteit.
Artikelen uit de Colombo Marine serie zijn speciaal ontwikkeld voor zee aquaria.
 

9. De meest voorkomende vragen over onze honden artikelen:
Ik zoek hondenvoer van Royal Canin, maar dit staat niet op de website?

Het kan zijn dat het voer op is, in dat geval kunt u een email sturen om te vragen of wij het kunnen bestellen.
Alles wat bij een dierenspeciaalkzaak kan worden verkocht is in principe leverbaar.


Wat voor maat bench heb ik nodig?

Dit is afhankelijk van het volwassen gewicht en formaat van uw hond.
U dient dus een bench te kiezen waar uw hond in past wanneer hij volwassen is. 
 

 
Zijn de kussens voor de hondenbank los verkrijgbaar?

Nee deze zijn (nog) niet los te koop.

Kan in de hondenbank ook een andere kussen?

Ja, de vierkante kussens uit ons assortiment passen prima in de hondenbank.
Als u twijfelt over de maat kunt u altijd bellen of een email sturen naar info@beest.nl .

10. De meest voorkomende vragen over onze katten artikelen:
Ik zoek kattenvoer van Royal Canin, maar dit staat niet op de website?

Het kan zijn dat het voer op is, in dat geval kunt u een email sturen om te vragen of wij het kunnen bestellen.
Alles wat bij een dierenspeciaalkzaak kan worden verkocht is in principe leverbaar.

11. De meest voorkomende vragen over onze overige artikelen:
Waarom krijg ik geen korting op In-Lite tuinverlichting?

Op de artikelen van In-Lite mogen wij geen korting geven.

  12. Overige vragen

Ik ben een hovenier, kan ik bij jullie inkopen?

Dit kan, stuur voor informatie een mail naar info@beest.nl .
Belangrijk: u kunt niet op rekening kopen.


Ik heb zojuist een bestelling geplaatst maar wil deze graag aanvullen?

Wanneer u belt dan zullen wij zorgen dat uw staande bestelling wordt aangevult.
U kunt ook zelf een extra bestelling plaatsen en vervolgens kiezen voor de optie "afhalen".
Tijdens het afrond van uw 2e bestelling kunt u bij het scherm "opmerking" een specifieke opmerking plaatsen.
Als u hier
 noteert dat het een aanvulling is op een andere bestelling en uw ordernummer noemt, dan bundelen wij het pakket.
Zodoende hoeft u geen extra verzendkosten te betalen.  

Hoe komt dat er een prijsverschil is tussen jullie en winkel X bij artikel Y?

Onze prijzen zijn altijd de adviesprijzen die wij krijgen van de leverancier.
Indien mogelijk geven wij hierop korting.
Wij gaan nooit boven de adviesprijs zitten.
Wanneer er een prijs verschil is, kan het zijn dat een concurrent een artikel persé uit zijn assortiment wilt.
Dan kan het voorkomen dat deze het voor een lagere prijs aanbiedt.
Wij hebben geen laagste prijs garantie.

Staat hier niet het antwoord op uw vraag?
Stuur dan een email naar info@beest.nl !